Reprodukcija: Predrag Todorović, Stvarno volim Giorgioneovu Tempestu, 10. 2023. / kombinirana tehnika na platnu na blind rami, 160 x 200cm / Fotografija je snimljena u atelijeru umjetnika / Foto: Predrag Todorović

Predrag Todorović „SLIKE 2023. - 2024.“

Nacionalni muzej moderne umjetnosti poziva vas na otvorenje izložbe Predraga Todorovića „SLIKE 2023. - 2024.“ u četvrtak, 14. ožujka 2024. u 19 sati
Galerija Josip Račić  - NMMU
Margaretska 3, Zagreb

(…) Za razliku od glavne struje postmodernističke umjetnosti, Todorović citira bez ironije ili distance. Štoviše, njegova objašnjenja vlastitog rada često su bojažljive formulacije potrage za autentičnim iskustvom. Drugi pak iskazi otvoreno prizivaju metafizički podtekst umjetnosti. Nejasno je pojavljuje li se Todorovićev dijalog s prošlošću u formi interteksta ili pastiša. Ono što je, međutim, jasno je da se u drugoj polovici 90-ih Todorović odmiče od dominantne linije postmodernističkog slikarstva. Premda reducirani na same osnove modernističke estetike (Što je slika? Znakovita površina uokvirena stvarnim ili institucionalnim okvirom), Todorovićeve slike i crteži nisu ne-ekspresivni. Izvor njihove ekspresivnosti ne leži u koloristički i simbolički razbarušenom slikarstvu 80-ih, nego u nasljeđu apstraktnog ekspresionizma s jedne strane, i u praksi kritike tog nasljeđa od strane konceptualne umjetnosti, s druge. Umjesto da slika, kreirajući višeznačne predodžbe Todorović je odlučio sliku grebati ili je odlijevati. Umjesto da priča, odlučio je u slikarstvu tražiti najprije egzistencijalno, a zatim i metafizičko uporište.  –  iz teksta Klaudija Štefančića u pratećem katalogu izložbe.

Kustos: Klaudio Štefančić

Izložba ostaje otvorena do 7. travnja 2024.