Tara Beata Racz: HIBRIDI

Radionica uz izložbu

Uz samostalnu izložbu, kao popratni program, autorica izložbe "Hibridi" - Tara Beata Racz, osmislila je radionicu pod nazivom "Metaforički autoportret-životinje kao učitelji".

Radionica se temelji na osnovnim principima terapije umjetnošću. U terapiji umjetnošću naglasak je na činjenici da je slika u bližem kontaktu s nesvjesnim, te da čovjekove misli i osjećaji koji dolaze iz nesvjesnog puno prije nalaze svoj izraz u slikama nego riječima. Kako čovjek likovno izražava svoja unutarnja stanja, misli, osjećaje i iskustva, tako kroz verbalizaciju tih sadržaja može osvijestiti svoje unutarnje konflikte i potisnute aspekte psihe. Ideja u podlozi ove radionice je da sudionici putem životinjskih metafora i simbola istraže vlastito samopoimanje i samopredstavljanje.

Cilj ove radionice je da se umjetničkim i kreativnim aktivnostima pomogne pojedincu da se prilagodi novonastalim izazovima u svojoj okolini, da potakne samorazumijevanje, da razvija empatiju i suosjećanje te da poboljša kvalitetu života.

Broj polaznika: 5

Trajanje radionice: 120 minuta

Radionica je besplatna.

Molimo sve zainteresirane da se za informacije i prijave jave izravno autorici i voditeljici radionice na:

Tara Beata Racz tara.beata.racz@gmail.com


Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na otvorenje samostalne  izložbe alumne ALU- Tare Beate Racz pod nazivom “Hibridi”, koje će se održati u petak, 23. travnja 2021. godine u 19 h u galeriji Šira.

Iz predgovora izložbe:

„Prva tema slikarstva bila je životinja.“ piše John Berger u eseju Zašto gledati životinje? iz 1977., te nastavlja „Vjerojatno je prva boja bila životinjska krv. Ako idemo dublje u prošlost, nije nerazborito pretpostaviti da je prva metafora bila životinjska.“ Odnos čovjeka i životinja odnos je koji je rastao i mijenjao se tijekom vremena, a odnos je to kojemu u korijenu leži različitost u kojoj čovjek otkriva što ga to zaista čini čovjekom. Stoga životinje predstavljaju metafore, sustav simbola koje nose arhetipska značenja. Nikola Visković u svom prilogu kulturnoj animalistici Životinja i čovjek (1996.) ističe kako su jezik, podsvijest, običaji, ali uopće područje imaginacije preplavljeni slikama životinja. One govore za čovjeka i govore čovjeku koji se promatra u tom ogledalu, pa stoga gotovo da i ne postoji animalna slika koja nešto ne govori o čovjeku. Životinjsko se otkriva u ljudskom, a ljudsko se otkriva u životinjskom.

Tara Beata Racz u svom se slikarskom ciklusu Hibridi ne bavi ilustracijom životinja. Kao i u prošlom ciklusu Transanimalia, slikarica predodžbe o životinjama vizualizira kroz izrazito intuitivan slikarski postupak vođen metodama gestalt psihoterapije. Arhetipski motivi životinja koji izviru iz njenih radova produkt su metamorfoze, mijene koja nastaje kada autorica apstraktnu sliku transformira u figurativan rad. Naime, Tara Beata Racz umjetnički proces provodi gestualno, akcijski, stavljajući platno na pod svog ateljea. Ona tijelom ulazi u sliku te koristeći različite slikarske tehnike i materijale poput akrila i ulja intuitivnim djelovanjem stvara apstraktnu kompoziciju. Kako Rudolf Arnheim naglašava u eseju Dvosjekli razum: Intuicija i intelekt iz 1985., intuiciju je ipak znatno teže razumjeti jer je uglavnom poznajemo u njenim ostvarenjima. Njen način djelovanja izmiče svijesti. Ona je dar niotkuda i stoga se ponekad pripisuje nadljudskim nadahnućima. Tako nadahnuta vlastitom intuicijom, Tara Beata Racz stvara slojeve, ponekad pastozne, a ponekad lazurne, iz kojih naposljetku izranjaju životinjski hibridi. Valja naglasiti da je autorica magistra slikarstva i psihologije, praktičarka art terapije, poglavito gestalt psihoterapije čijim postulatima dolazi do formiranja njenog začudnog bestijarija. U eseju Proces formacije i destrukcije gestalta kroz izradu kolaža iz 2021. ona sama opisuje modus operandi svog psihoterapijskog djelovanja, ali istovremeno pripovijeda i o vlastitom slikarskom postupku: „U terminima gestalt psihoterapije, kad govorimo o figuri, zapravo mislimo na ono što je u trenutnom fokusu interesa osobe i što je važno i značajno u sadašnjem trenutku. Figura se formira u trenutku kad se u našoj svijesti pojavi određena potreba i mi usmjerimo pažnju prema njoj. (…)”

Maja Flajsig

O autorici:

Tara Beata Racz rođena je 1991. u Zagrebu. Godine 2016. diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu, a za uspjehe i zalaganje tijekom studija nagrađena je s dvije Dekanove nagrade za izvrsnost. Godine 2019. diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Ksenije Turčić. Tijekom studija slikarstva nagrađena je s četiri Rektorove nagrade. Dosad je izlagala na nekoliko skupnih izložbi od kojih se ističu “Koloristički dijalozi” u Galeriji Forum (2018), “Oni odlaze” u Glipototeci HAZU (2019), 5. Bijenale slikarstva u HDLU (2019), Festival svjetske književnosti u Studiju Moderne galerije „Josip Račić“ (2019), “InFLUence” u Kulturnom centru Travno (2020), “One su tu” u Galeriji likovnih umjetnosti „Slavko Kopač“ (2020), “Situacija” u Galeriji Forum (2020) te na samostalnim izložbama u Knjižnici Marije Jurić Zagorke pod nazivom “Psihonautika” (2018), u Centru za mlade Bunker pod nazivom “Prostor susreta” (2020) te u Galeriji Zlati Ajngel pod nazivom “Transanimalia”.

Na 5. Bijenalu slikarstva dobila je HPB nagradu za mladog umjetnika.

Izložbu možete pogledati u radnom vremenu Galerije (pon-pet: 9-16 h, 18-20 h, subotom: 11-16 h) do 3. svibnja 2021.

Pratite nas i na stranicama Galerije Šira :

https://www.facebook.com/GalerijaShira/

http://www.shira.alu.hr