Improspekcija 2018

Festival Improspekcije 2018, u suradnji sa Odsjekom za animirani film i nove medije, ALU, poziva vas u utorak, 27. 11. 2018. u 12 h, u kapelicu zgrade Slave Raškaj, Ilica 85 na:

Artist talk / predavanje i razgovor - Chris Crickmay, Eva Karzcag i Sylvia Hallett: Suradnja u improvizaciji u plesu i izvedbama koje uključuju različite medije 

Arhitekt/vizualni umjetnik Chris Crickmay, glazbenica Sylvia Hallett i plesna umjetnica Eva Karczag predstaviti će svoju zajedničku suradnju koju razvijaju već dugi niz godina. U okviru Improspekcija2018, 25. studenog, u Galeriji SC izvest će svoj novi rad Promenade 7: Theatre of Memory, posebno osmišljen za Zagreb, a koji se sastoji od sedmosatne izvedbe koja sadrži i dokumentaciju ranijih radova iz ove serije (publika je pozvana doći u bilo kojem trenutku između 14 i 21 h i ostati koliko želi).

Ovo umjetničko predavanje će predstaviti pozadinu njihovog rada i metoda. Predavanje će trajati sat i pol, sa još pola sata vremena za razgovor i pitanja publike. Razgovor će, kroz Kritički parkour, moderirati Iva Nerina Sibila.

Više o izvedbihttps://www.facebook.com/events/580831855707801 i www.improspekcije.com

O svojem radu/predavanju sami umjetnici kažu: 

We have been making performance work together, intermittently for over 20 years. The work combines dance/movement with interactive performance environments, including the use of objects, projections and sound. The work began as a collaboration between just two people: Chris Crickmay and Eva Karczag. While based in different disciplines, Chris in art and Eva in dance, there were from the start considerable overlaps of interest between us, especially our shared interest in improvised movement. From 2007 we were joined for subsequent work by improvising musician and composer, Sylvia Hallett. Our practice explores the role of the body and place in improvised performance. Like other practitioners in this field, we draw upon at least 60 years of “experimental” performance work, going back to the late 1950s – performance practices that have variously grown from dance, art, theatre and music. We also draw upon certain body disciplines, such as the Alexander Technique, some of which go back a lot longer. In addition to the above, the work has included certain aspects of drawing, a topic which will also be discussed during the talk.

Umjetnici će također, za vrijeme svog boravka u Zagrebu, održati seriju radionica na koje se još možete prijaviti (na improspekcije@gmail.com):

Serija večernjih radionica s vizualnim umjetnikom Chrisom Crickmayem, glazbenicom Sylviom Hallett i koreografkinjom i plesačicom Evom Karczag: POKRET I INTERDISCIPLINARNA SURADNJA  26. - 28. Studenog, 17.00 - 22.00 h, ADU, Frankopanska 22

Fokus ove serije radionica bit će improvizacija u pokretu te suradnja između različitih umjetničkih područja, a ishodište će velikim dijelom biti u prirodi zajedničkog rada Eve Karczag, Sylvie Hallet te Chris Crickmaya, pod imenom Promenade, koji će biti izveden 25. studenog u Galeriji SC. 

Svaka od tri radionice usmjerit će se na različiti aspekt među-umjetničke prakse:

Podešavanje tijela i pokreta

Dah i težina toliko su sveprisutni i svima nam poznati, da zaboravljamo koliko su esencijalni u stvaranju osnova za kretanje. Tijekom prvog, od tri, dana radionice, imat ćemo vrijeme i prostor za istraživanje, s minucioznom pažnjom, potrebe za opetovavnim potvrđivanjem naše povezanosti s tlom, te za iskustvom prostora koji dah za nas otvara, unutar i oko tijela. Usvojit ćemo svoja otkrića i spoznaje kroz ples, samostalno i zajednički, dopuštajući si da s punom prisutnošću pristupimo radu sa zvukom i objektima.

Podešavanje u odnosu na zvuk

Radionica će pružiti priliku za istraživanje prirode objekata kroz njihov zvuk. Nastanku zvuka prethodi pokret. To je početak igranja.

Otvorit ćemo pitanje zvuka nasuprot ”tišine”: koliko je pokreta neophodno da bi nastao zvuk? Kao i pitanje  brzine i namjere pokreta.

Istraživat ćemo zvukove malenih objekata i razvijati riječnik za njihovo opisivanje, radeći kroz improvizaciju i igru u parovima i većim skupinama, promatrajući kako se njihov zvuk mijenja u odnosu na druge zvukove.

Naslanjajući različite procese jedne povrh drugih, izgradit ćemo kompleksniju strukturu sačinjenu od manjih elemenata, dopuštajući postojanje različitih gustoća i tekstura.Tijekom radionice biti će prike za snimanje i reproduciranje mobilnim uređajima, čime još jedan sloj dokumentirane stvarnosti postaje izvedbom.

Podašavanje u odnosu na objekte, prostor i pokret

Glavno polazište bit će prostor u kojem radimo i naša prisutnost u njemu – jednako kao i naša tijela u pokretu. Pitanje je kako uspostaviti osobnu vezu s okolinom i kako taj osjećaj povezanosti postaje ishodištem za rad. Počet ćemo od onoga što primjećujemo. Stalni tijek onoga što primjećujemo hranit će sav naš rad u kojem ćemo  kombinirati improvizirani pokret s rukovanjem i premještanjem predmeta i namještaja u prostoru. Možda ćemo trebati iznova naučiti kako se ophoditi s predmetima…kao ravnopravnim sudionicima…a ne našim robovima. Krajnja zamisao je stvoriti stalno mijenjajući, interaktivni izvedbeni ”krajolik”, koji uključuje ljude, prostore i stvari. Izazov će biti pranaći načine kako u ovom složenom okolišu ostati osjetljivo i responzivno ljudsko biće. Rad će se odvijati u različitim grupacijama: solo, parovi, veće grupe, a sve kroz improvizacijski pristup. Proces će se odvijati korak po korak. Crtanje, pisanje i pričanje ispreplitat će se s s kretenjem i uređivanjem prostora.

Eva Karczag (plesna umjetnica) već četiri desetljeća izvodi u solo i suradničkim radovima, predaje na važnim plesnim svučilištima i institucijama, te zagovara istraživačke metode stvaranja plesa. Njena umjetnost kao i podučavanje proizlaze iz iskustva improvizacije i osvještenih somatskih praksi koje razvijaju povjerenje u tijelo i njegovu urođenu sposobnost lakoće, umješnosti i integrirane otvorenosti. Od 1979. do 1985. bla je članica Trisha Brown Dance Company, nakon čega nastavlja podučavati kroz edukativni program kompanije u New Yorku i drugdje. Bila je stalna profesorica pri Europskom centru za razvoj plesa (EDDC) u Nizozemskoj (1990.-2002.); te ima magisterij (Dance Research Fellow)  Bennington koledža u Vermontu, SAD. Certificirana je učiteljica i praktičarka Alexander tehnike. Posljednji radovi su joj 'Yes No Maybe', sa s h i f t s / art in motion company, te 'Echo Archive' s Elenom Demyanenko. Kroz izvođenje i podučavanje u Americi i Europi, u stalnom je dijalogu s plesnim zajednicama s obje strane Atlantika. Duboki utjecaj na nju imao je pokret post-modernog plesa u New Yorku šezdesetih i sedamdesetih godina. To je, kao osnovu njene plesne prakse, postavilo poštovanje tijela u pokretu te strast prema kreativnom procesu i eksperimentu.

Sylvia Hallett (glazbenica i skladateljica) je multi-instrumentalistica i skladateljica. Sklada na violini, norveškoj Hardanger violini, pili, harmonici, elektronici te nađenim objektima. Trenutno svira u The London Improvisers Orchestra i h2dance company, gdje je kućna skladateljica. Surađuje sa, između ostalih, Lol Coxhill, Evan Parkerom, David Toopom, Jah Wobbleom, Annom Homler, LaXula, Operom North, Wonderful Beast, Mirandom Tufnell, Evom Karczag, te sa The Royal Shakespeare Company. Nastupa međunarodno kao solo improvizatorica, izdala je tri solo albuma, te se njena glazba redovito pojavljuje u soundtrack-u BBC-vog TV's Silent Witness.

Chris Crickmay (vizualni umjetnik) po zvanju arhitekt, no rano se posvetio umjetnosti i edukaciji u umjetnosti. Predavao je na različitim sveučilištima u Engleskoj (Open University, Dartington College of Arts, UWE Bristol). Bavi se strategijama kreativnog rada i ulogom umjetnosti u društvu. Njegova primarna umjetnička praksa odvija se kroz suradnje u stvaranju komornijih oblika izvedbene umjetnosti koji povezuju vizualnu umjetnost i ples. Surađivao je s brojnim plesačima i koreografima, a posebno se ističu njegove dugotrajne suradnje s Evom Karczag i Mirandom Tufnell. Chris djeluje kao nezavisni umjetnik koji stvara instalacije, izvedbe, piše te podučava, s posebnim zanimanjem za stvaranje interaktivnih okoliša za izvedbu te za improvizaciju koja uključuje pokret. Također se bavi praksom figurativnog crtanja koja proizlazi iz izvedbe. Pored brojnih članaka, s Mirandom Tufnell ko-autor je dva priručnika za izvedbeni rad: 'Body, Space, Image, notes towards improvisation and performance', Dance Books (1990.), te 'A Widening Field: Journeys in Body and Imagination', Dance Books, 2004.