Ne precrtavati, nego crtati!

Ana Hušman & Dubravka Sekulić, Dan Perjovschi, 16/09 – 10/10/2020

Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb

Kustosice: Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić, Sabina Sabolović / WHW
produkcija: Ana Kovačić


Utorak, 15/09/2020, 18.00 – 20.00 razgovor i prezentacija Ana Hušman i Dan Perjovschi*
Booksa, Martićeva 14d, Zagreb, u suradnji s programom Booksa u parku
moderacija: Ana Dević

Srijeda, 16/09/2020, 19.00 – 21.00 otvorenje izložbe, Galerija Nova, Teslina 7

Preispitivanjem povijesnih i suvremenih inovativnih oblika zajedničkog korištenja javnih resursa, zajedničkog djelovanja i eksperimenata vezanih za procese kolektivnosti i obrazovanja, izložba Ne precrtavati, nego crtati! uspostavlja dijalog između istraživanja Pionirskog grada u sklopu projekta Ane Hušman i Dubravke Sekulić i recentne serije crteža Dana Perjovschog. Oni dijele srodan interes za popularne i angažirane formate poput skiciranja, crtanih bilješki i testiranja koji čine integralni proces dijeljenja znanja.

Započet 1947. i otvoren 1951., projekt Pionirskog grada u Zagrebu posvećen obrazovanju omladine jedinstven je urbanistički i politički projekt socijalističke Jugoslavije kojeg su projektirali Josip Seissel, Ivan Vitić i Marijan Haberle. Pionirski grad bio je proizvod političke i društvene nužnosti izgrađen s idejom da obrazovanje mora napustiti okvire „škole“ i ući u grad tj. svakodnevni život, te proizvesti „novog“ čovjeka za novo socijalističko društvo. Eksperimentalna škola, laboratorij za pedagošku reformu koja je trajala od 1951. do 1961., Pionirski grad mogao je smjestiti oko 400 djece i mladih, a cilj mu je bio omogućiti obrazovanje, učenje i socijalizaciju. Dok istražuje službene arhive, ostatke dokumentacije i obiteljske uspomene, projekt Ne precrtavati, nego crtati! Pionirski grad i simulacija budućnosti Ane Hušman i Dubravke Sekulić koristi reference, fusnote i interpretacije kao rekvizite kako bi prepričao priču i prostor Pionirskog grada. Ne precrtavati, nego crtati!, naziv njihovog projekta i ove izložbe, preuzet je s fotografije zidnih novina pronađene u Arhivu Grada Mladih. Produkciju rada su podržali Haus der Kulturen der Welt (HKW) i Harun Farocki Institut u kontekstu izložbe i istraživačkog projekta kustosa Toma Holerta Education Shock. Learning, Politics and Architecture in the 1960s and 70s (29/01 – 2/05/2021 HKW).

U svojim svakodnevnim crtežima skiciranim u nekoliko poteza, Dan Perjovschi s oštrom ironijom komentira apsurde i cinizam našeg „vrlog novog svijeta“. On adresira trenutne teme globalnih vijesti kao i društvene fenomene i pitanja koja ga se osobno tiču. Ti jednostavni i doslovno ekonomični crteži sažimaju i konvergiraju kompleksna pitanja te promišljaju kontingencije našeg vremena. Njegovi crteži šire se zidovima, podovima, hodnicima i prozorima najrelevantnijih umjetničkih muzeja i galerija pretvarajući ih u prostore rasprave. Nakon 16 godina od svog sudjelovanja u grupnoj izložbi Normalizacija (kustosice WHW) koja je tematizirala kako proces normalizacije potiskuje društvene probleme, u ponovnom posjetu Galeriji Nova svojom novom site specific instalacijom Natrag u Novu. Smanjivanje razmaka Dan Perjovschi promišlja institucionalnu memoriju i trenutne globalne i lokalne krize te testira mogućnosti galerije kao pedagoškog prostora svjesnog svoje odgovornosti unutar kompleksnih geopolitičkih okolnosti sadašnjeg trenutka.

Ovaj program realizira se u sklopu dvogodišnjeg suradničkog projekta Education from Below osmišljenog u suradnji s The Rijksakademie van beeldende kunsten, Amsterdam, i muzejom MACBA, Barcelona.

*Razgovor je dio diskurzivnog programa Povijest umjetnosti i društva kojega provodi WHW.

Program podržavaju:
Foundation for Arts Initiatives
Grad Zagreb
Kontakt / ERSTE Foundation
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Program Kreativna Europa Europske unije
Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Zaklada Kultura nova

Naslovna: Ana Hušman i Dubravka Sekulić: Ne precrtavati, nego crtati! Pionirski grad i simulacija budućnosti, 2020.